S.E. Lynes wykreowała w swojej powieści postać nieco niezdarnego bohatera głównego – Christophera Harrisa, który boryka się z szeregiem problemów psychologicznych. Mogą one wynikać z jego samotności lub z głęboko zakorzenionej niskiej samooceny chłopaka. Jest typem odludka, który czuje jakby przeżywał zupełnie nie swoje życie. Ma kryzys tożsamości, a mimo to stara się żyć tak jak inni ludzie, tak jak należy. Cały czas prześladuje go jednak myśl, że jest w złym miejscu, że ktoś ukrył przed nim coś bardzo ważnego. Ma braci i kochających rodziców, jednak bracia są zupelnie do niego fizycznie niepodobni, a zdaje się, że po rodzicach również nie odziedziczył zbyt wielu widocznych cech. Im jest starszy i prowadzi bardziej dorosłe życie, elementy tej tajemniczej układanki zaczynają do siebie pasować. W końcu Christopher Harris odkrywa na strychu domu aktówkę ze starymi dokumentami dotyczącymi matki. To przełomowy moment w jego życiu, który daje mu szansę na odnalezienie własnej drogi i szczęścia. Jednak ile jest w stanie poświęcić, żeby być tak naprawdę szczęśliwym?
Matka. Kłamstwa zawsze Cię dogonią to naprawdę dobry kawałek powieści psychologicznej. Jest doskonałą odmianą od thrillerów naszpikowanych krwią i morderstwami. Jest oczywiście wpleciona w historię Harrisa opowieść o mordercy, ale to nie ta część jest wiodącą w książce. Niewątpliwie było się od niej ciężko oderwać, a momentami nawet wbijała w fotel. Miłą odmianą jest też to, że akcja książki jest umiejscowiona w małym angielskim miasteczku w latach '70, a to nadaje lekko upiorny klimat całej historii. Kolejną nowością jest też narracja. Nie jest pierwszoosobowa, ale trzecioosobowa, ponieważ narratorem jest tutaj matka Christophera. Książka cechuje się dzięki temu niezwykłą konstrukcją zbudowaną z kobiecej narracji, która może wydawać się bezimienna. W pewien sposób narratorka staje się obserwatorem zdarzeń, dzięki czemu może opowiadać obiektywnie i na pierwszy rzut oka beznamiętnie. Element ten przyciąga uwagę, aczkolwiek może początkowo wprowadzić czytelnika w zagubienie.
Jest to drugi psychologiczny thriller S.E. Lynes, który stawia jej poprzeczkę niezwykle wysoko, jeśli chce, aby kolejne były jeszcze lepsze.