Carmen Machado jest pisarką i wykładowczynią Uniwersytetu Pensylwańskiego. Jej eseje, opowiadania i teksty krytyczne publikowane są na łamach m.in. "New Yorker", "New York Times", "Granta", "Tin House", czy "Best American Science Fiction & Fantasy".
Zbiór Jej ciało i inne strony, który ukazał się w Polsce, w ośmiu opowieściach buduje zaskakujące historie o życiu kobiet. Wykorzystując przeróżne narzędzia stylistyczne odkrywa przed czytelnikiem uniwersalne prawdy kobiecej egzystencji: relacje seksu i władzy, uprzedmiotowienie, okrucieństwo kanonów piękna, stereotypów i przemocy.
Język Machado miejscami brutalny, zawsze naturalistyczny, zaskakuje obfitością poruszanych tematów. Zarówno klasyczny, jak i uwodzicielski i komiczny, odzwierciedla stany zagrożenia oraz piękno miłości.
Bohaterki Machado są różne. Niektóre przegrane, inne buntownicze, jeszcze inne decydujące się na śmiałą konfrontację ze swoimi potrzebami. Pejzaż ich emocji odzwierciedla ciało. Ciało, które z każdą bohaterką tworzy nierozerwalną całość, a jego głos jest donośny. Autorka nie portretuje jedynie erotycznych uniesień, choć sfera seksualności odgrywa istotną rolę. Żadnej z bohaterek nie jesteśmy w stanie poznać do końca, niejednoznaczność każdego z opowiadań, zaskoczenie oraz prowokacja zawarta we wszystkich historiach prowadzą czytelnika do zamierzonego przez autorkę efektu. Na zakończenie każdego z opowiadań czeka się z zapartym tchem, a te, za każdym razem potrafią zaskoczyć.
Osiem różnych kobiet, osiem zupełnie innych egzystencji, osiem kontrastowych narracji. Miłość, codzienny świat kobiety uwarunkowany społecznie i kulturowo zakazami i nakazami, tajemniczość i seksualność. Pozycja obok której nie sposób przejść obojętnie. Nic zatem dziwnego, iż na kanwie tych opowiadań ma powstać serial o horrorze bycia kobietą, określony przez producentów jako „feministyczny BLACK MIRROR”.